2015-02-02

Det första inlägget - en presentation

Varmt välkommen till denna blogg - en blivande förskollärare.
Jag som är författare till bloggen heter Oliwia Torild och är 23 år gammal.
Jag är en person som älskar allt ifrån att pyssla till att sjunga men är även en riktig sportfantast. Just nu tränar jag ett damlag i innebandy vilket är väldigt roligt!
Tidigare har jag bland annat arbetat som assistent åt barn i behov av särskilt stöd, som danslärare och vikarierat i olika skolor och förskolor. Min dröm är att få utbilda mig till specialpedagog i framtiden!


Men varför en blogg?
Ja, varför en blogg undrar kanske ni. Jo det är så att jag läser just nu till förskollärare på Högskolan i Borås, vilket är mycket spännande och roligt. Jag är nu inne på termin 6/7 och läser under våren en kurs som heter Didaktik, estetiska läroprocesser och barns meningsskapande i språk, kommunikation och matematik. En del av denna kurs är att skapa en blogg. Denna blogg ska bli en så kallad portfolio och genom den ska jag bland annat skriva om det vi gör och lär oss i skolan så att ni läsare, men även lärare, kan följa med och se vad vi gör i utbildningen. 

Jag hoppas att ni kommer följa min utveckling till att bli en professionell och utbildad förskollärare men även se hur vi arbetar på förskollärarlinjen! 
Ha det bäst, vi hörs.
OliwiaCherry blossom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar